جهت ایفای حقوق مولفین و طراحان , کلیه فروشندگان یاهوفایل عابرفایل ملزم به رعایت قوانین زیر می باشند:
۱- تمامی فروشندگان وب سایت یاهوفایل ملزم به رعایت حقوق کپی رایت می باشند و مسئولیت هر گونه تخطی از این موضوع بر عهده خود ایشان است.
۲- عرضه ی کتب و فایل های ناشرین داخلی بدون اجازه ناشر و یا نویسنده در یاهوفایل ممنوع می باشد
۳- طراحی کاور فارسی و گویا که علاوه بر زیبایی, معرف محصول ارسالی باشد.
۴- بهره مندی از توضیحات شفاف و به دور از اغراق جهت شرح و معرفی محصول ارسالی
۵- کلیه پشتیبانی های محصولات عرضه شده بر عهده فروشنده محصول مورد نظر است و این مهم می بایست در کوتاه ترین زمان ممکن صورت پذیرد
۶- ارائه به روز رسانی ها و رفع ایرادات احتمالی بر عهده فروشنده محصول خواهد بود
۷- ارائه پشتیبانی به خریداران تنها بعد از خرید و از طریق دکمه پشتیبانی محصول امکان پذیر است و هرگونه قرار دادن شماره تماس, ایمیل, کانال تلگرام یا لینک فروشگاه دیگر در صفحه توضیحات , پروفایل , دیدگاه ها ممنوع می باشد.
۸- آخرین نگارش و کاملترین نسخه ی محصولات همواره می بایست بر روی وب سایت یاهوفایل قرار گرفته باشد تا در زمان خرید، خریدار بدون کوچکترین تاخیری محصول خود را دریافت نماید. لذا ارائه نگارهاش دیگر محصولات خارج از سایت یاهوفایل به مشتریان ممنوع می باشد و با این موضوع برخورد خواهد شد.
۹- هر گونه قرار دادن لینک یا ایمیل در فایل محصول که اشاره به فروشگاه های خارج از سایت نماید ممنوع است.
۱۰- قیمت محصولات عرضه شده در یاهوفایل برای فروشندگانی که محصول خود را در فروشگاه های دیگر نیز به فروش میرسانند همواره باید به گونه ای باشد که در هر شرایطی ( اعم از اعمال تخفیف یا عدم اعمال تخفیف) پایین ترین قیمت باشد.
۱۱- اجازه استفاده مشتریان از محصولات فقط بر روی یک وب سایت داده خواهد شد و مشتری حق استفاده بیشتر و یا انتشار محصول خریداری شده ی خود را ندارد مگر منوط به اجازه کتبی از فروشنده محصول
۱۲- تمامی قوانین کپی رایت بر محصولات منتشر شده در سایت یاهوفایل صادق است و هرگونه کپی برداری از محصولات سایت تحت پیگرد قانونی قرار خواهد گرفت.
۱۳- تعهدات پشتیبانی فروشندگان در ارتباط با محصولات عرضه شده تا زمانی که وب سایت یاهوفایل لازم بداند می بایست ادامه پیدا کند. فروشنده موظف است از کلیه محصولاتی در سایت یاهوفایل عرضه کرده پشتیبانی کند و به طور پیوسته محصول خود را به روز نمایید. لازم به ذکر است که کلیه پروسه پشتیبانی و خدمات پس از فروش می بایست در سایت یاهوفایل و از طریق محصول مربوطه انجام گیرد.
۱۴- در صورت عدم پشتیبانی محصولات به فروش رسیده در سایت یاهوفایل توسط فروشنده, فروشنده موظف است هزینه دریافتی خود را همراه با معادل آن به عنوان جریمه به وب سایت عابرفایل پرداخت نماید.
نکته: محصولاتی که در فروشگاه قرار میگیرند الزاما می بایست به صورت مداوم به روز گردند و مورد پشتیبانی قرار گیرند. لذا در صورتی که محصولی در سایت یاهوفایل به روز نشود، مدیریت سایت میتوانید محصول با کیفیت تر که توسط فروشندگان دیگر ارسال شده را جایگزین نماید. (در این پروسه اصالت محصول، سازگاری با آخرین نگارش ها و کیفیت مناسب فارسی ساز در کنار داشتن توضیحات کامل و بهره مندی از کاور گویا و با کیفیت میتواند اولویت های این انتخاب باشند.)
۱۵- مطابق قوانین جدید فروشندگان ملزم به طراحی کاور با متن فارسی می باشند و بایستی این طرحها کپی طرحهای قالب لاتین نباشد همچنین در توضیحات محصول نباید از تصاویر لاتین استفاده شود و محصولات فروشندگانی که این نکات را رعایت نکنند تایید نخواهند شد.